Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II

Kategoria:

WYCIECZKA KLASY II i III

DO BABIOGÓRSKIEGO PARKU NARODOWEGO

W poniedziałek, 20 września 2021 r. uczniowie klasy  II i III ze  Szkoły Podstawowej im. Bł. Jana Pawła II w Kiczorach wybrali się wraz z paniami:  Marią Polańską – Nowak oraz Marią Flaszczyńską, pod kierunkiem wykwalifikowanego przewodnika Babiogórskiego Parku Narodowego p. Haliny Mikołajczyk na wycieczkę w rejon pasma Babiej Góry . Wyprawa była tym bardziej udana, że  znana  z kapryśnej pogody „Matka Niepogód” oszczędziła nas i uniknęliśmy deszczu w ten pochmurny, jesienny dzień.

Wycieczkę rozpoczęliśmy na Przełęczy Krowiarki, by następnie udać się szlakiem niebieskim do pierwszego polskiego schroniska w Beskidach Zachodnich, tj. Markowe Szczawiny (obiekt otwarto w 1906 r.). W trakcie wędrówki zobaczyliśmy również – Mokry Stawek (największy, liczący jakieś 2,5 m głębokości i średnio ok. 450 m² powierzchni staw osuwiskowy w całym masywie). Następnie udaliśmy się w drogę powrotną szlakiem zielonym do Zawoi i z powrotem do Kiczor.

Głównym celem naszej wycieczki było poznanie walorów przyrodniczych, krajobrazowych i kulturowych Babiogórskiego Parku Narodowego, ale przy okazji poznaliśmy miejsca, po których chodził nasz patron- św.  Jan Paweł II.  Widzieliśmy też tablice upamiętniające ostatnią wędrówkę Karola Wojtyły przed wyborem na papieża. Metą jego ówczesnej wyprawy, która prowadziła z Hali Krupowej  była właśnie  Przełęcz Krowiarki, gdzie obecnie znajduje się jego pomnik.

Do szkoły wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń.