Potrzebne linki do stron Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie
Potrzebne linki do stron Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie
i
Dni tyg | Kol. lek. |
Czas | Klasa O | Klasa I | Klasa II | Klasa III | Klasa IV | Klasa V | Klasa VI | Klasa VII | Klasa VIII |
PON | 1. | 8.00-8.45 |
rel 5 godz |
ed.w | wych.fiz/w | wych.fiz./w | plastyka | plastyka | mat | ||
2. | 8.50-9.35 | ed.w | ed. wczes./w | plastyka | plastyka | rel. | mat/j.pol.K | historia | |||
3. | 9.45-10.30 | ed.w. | ed.wczes. ed.wczes/w | j.ang rel | j.polski | matemat. | j.niem. | ||||
4. | 10.45-11.30 | j.ang ed.wczes | e.w/w | his. j.ang. | historia | j.polski | j. pol. | ||||
5. | 11.45-12.30 | matem | historia | matemat. | j.niem/rPM | WOS | |||||
6. | 12.35-13.20 | j. polski matem | wych-fiz | wych-fiz. | j.ang | ||||||
7. | 13.25-14.10 | zaj.wyr.j. pol. | zaj.wyr. j.pol | historia | inf. | ||||||
8. | 14.15-15.00 | z.wyr.mat. | z.wyr. mat | z.wyr. mat | chemia | wdż | |||||
WT | 1. | 8.00-8.45 | 5 godz. | ed.w. | ed. wczes. | z.wyr. | przyroda j.pol | geografia | z.r.j.ang. | ||
2. | 8.50-9.35 | ed.w. | ed. wczes | ed.wczes | j.pol. matemat. | biologia | j.ang | geografia | |||
3. | 9.45-10.30 | ed.w. | e.wczes. | ed.wczes/w | mat. geogrfia | j.ang. | j.polski | biologia | |||
4. | 10.45-11.30 | ed.w. | j, ang. ed. wczes/w | wych.fiz. | wych.fiz | mat. | biologia | zaj. z zwych-fiz | |||
5. | 11.45-12.30 | z.roz. | j.ang./w | muzyka | muzyka | j.polski | informat. | wych. fiz | |||
6. | 12.35-13.20 | j.ang. | muzyka | muzyka | jz.wyr.j.p. | ||||||
7. | 13.25-14.10 | wych.fiz. | wych.fiz. | ||||||||
8 | 14.15-15.00 | ||||||||||
ŚR | 1. | 8.00-8.45 |
4 godz. j.ang. |
e.w | z.wyr. | j. polski religia | technika | fizyka. | z. wyr. mat. | ||
2. | 8.50-9.35 | ed.w. | ed.wczes. rel./w | wych.fiz | matem. | matemat | fizyka | ||||
3. | 9.45-10.30 | ed.w. | ed.wczes. ed. wczes./w | wych. fiz | wych.fiz | j. polski | chemia | matemat | |||
4. | 10.45-11.30 | ed.w. | ed.wczes. | ed.wczes./w | religia | matem. | j.ang | j.pol | chemia | ||
5. | 11.45-12.30 | rel | rel. | e.w | matem j.pol. | j.niem/rK | j.polski | ||||
6. | 12.35-13.20 | r.T | technika | j.polski | j.ang | j. niem. | |||||
7. | 13.25-14.10 | religia | religia | ||||||||
8. | 14.15-15.00 | ||||||||||
CZW | 1. | 8.00-8.45 |
1godz rel. 3godz
|
j.ang | ed.wczes | rel. |
przyroda j.polski |
geografia | historia | ||
2. | 8.50-9.35 | ed.w. | e.wczes ed. wczes. | j. polski | biologia | geografia | historia | j.ang | |||
3. | 9.45-10.30 | ed.w. | ed.wczes. e.w./w | j.ang. | historia | j.polski | biologia | matem. | |||
4. | 10.45-11.30 | ed.w. | e.w./w | inform. | j.angilski | historia | j.pol/matK | WOS | |||
5. | 11.45-12.30 | z.wyr | ed.wczes. | z.roz. | wych.fiz wych. fiz | informat. | matemat. | j.polski | |||
6. | 12.35-13.20 | j.ang | informat. | zaj.z wych | zaj. z wych | wych.fiz | |||||
7. | 13.25-14.10 | z roz.przyr | wych-fiz | wych-fiz | EDB | ||||||
8. | 14.15-15.00 | wych.fiz | |||||||||
Pt | 1. | 8.00-8.45 |
3godz j.ang 1.godz. |
ed.w | z.roz | j.ang/w | matemat | matemat | chemia | ||
2. | 8.50-9.35 | ed.w | ed. wczes. ed.wczes/w | matemat. | j,ang | j.polski | chemia | matmat. | |||
3. | 9.45-10.30 | ed.w. | e.w e.w | religia | j.polski | mat. | j.ang/ | j.polski | |||
4. | 10.45-11.30 | rel. | rel. | ed.wczes. | j.polski | technika. | wych-fiz | wych-fiz | j. polski | ||
5. | 11.45-12.30 | rT wych.fiz./w | wych.fiz./w | z. z wych z z wych | j.ang | j. polski | fizyka | ||||
6. | 12.35-13.20 | SKS | SKS | religia | fizyka | j. ang. | |||||
7. | 13.25-14.10 | religia | religia | ||||||||
8. | 14.15-15.00 | wych . fiz |
WYCIECZKA DO WARSZAWY
Uczniowie klas IV-VIII Szkoły Podstawowej im. Bł Jana Pawła II w Kiczorach w ramach projektu Poznaj Polskę w dniach od 11 do 13 maja 2022 r. poznawali stolicę naszego kraju. Celem wycieczki było zapoznanie się z najciekawszymi atrakcjami stolicy oraz samym miastem, a także rozpowszechnienie aktywnej formy wypoczynku. Program był bogaty i bardzo ciekawy.
Swoją przygodę z Warszawą rozpoczęli 11 maja, około godziny 11.00 kiedy to dotarli do miejsca docelowego. Zgodnie z planem wycieczki rozpoczęli zwiedzanie Starego Miasta razem z panem przewodnikiem, który dzielił się z nimi ciekawostkami o Warszawie. Kolejno zwiedzili: Plac Zamkowy, gdzie wysłuchali historii dotyczącej Kolumny Zygmunta; dziedziniec Zamku Królewskiego; katedrę św. Jana Chrzciciela; Rynek Starego Miasta. Powitała ich tam Warszawska Syrenka. Odwiedzili także Pomnik Małego Powstańca, upamiętniający najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego. Następnie spacerkiem udali się do Parku Łazienkowskiego. Przeszli obok Szkoły Podchorążych i pomnika Piotra Wysockiego – bohatera powstania listopadowego i dotarli do Pałacu na wyspie – letniej rezydencji ostatniego króla Polski (Stanisława Augusta Poniatowskiego). W parku widzieli również teatr na wyspie i pomnik Fryderyka Chopina.
W trakcie zwiedzania przyjemności dla ducha urozmaicone zostały przyjemnością dla ciała – wspólny obiad wzmocnił podróżników i zachęcił do realizacji ostatniego punktu programu tego dnia – zwiedzania Pałacu Kultury i Nauki. Pobyt na Tarasie Widokowym górnolotnie, z 30 piętra, raz jeszcze przybliżył piękno stolicy. Następnie tego dnia zwiedzali stolicę już tylko z okien autokaru. Po tym pełnym wrażeń dniu udali się na zasłużony odpoczynek do hotelu, który także okazał się pięknym obiektem i miło spędzili w nim czas.
Drugi dzień pobytu w Warszawie również był udany. Spełnieniem chłopięcych oczekiwań było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Na trasie zobaczyli m.in. pomieszczenia strefy zawodniczej wykorzystywane podczas meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz centrum medialne przeznaczone dla dziennikarzy. Zajęcie miejsc na trybunach było szansą poczuć się jak prawdziwy kibic, a zwiedzanie szatni, w której do meczów przygotowywał się Robert Lewandowski, choć na chwilę, dało im poczucie bycia wielkim piłkarzem. Następnie pojechali autobusem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogli poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieli okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Kolejnym celem podróży był Plac Piłsudskiego przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie uczestniczyli przy zmianie warty. Drugi dzień wycieczki zakończyli wizytą na Cmentarzu na Powązkach.
Trzeciego, ostatniego dnia wycieczki głównym celem było zwiedzanie Muzeum Pałacu Jana III Sobieskiego w Wilanowie oraz warsztaty edukacyjne z historii. Pobyt w Warszawie zakończyli zwiedzaniem Centrum Opatrzności Bożej w Wilanowie. Po zasłużonym obiedzie udali się w drogę powrotną na Orawę.
Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, jakie można tam spotkać. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń wszyscy byli zadowoleni i mają nadzieję, iż ponownie odwiedzą to wspaniałe miejsce.
> >
21 marca 2022 r. - POWITANIE WIOSNY
„Coraz dłuższe dni nastają, sroga zima odjechała.
A do życia powolutku budzi się przyroda cała.”
Tadeusz Boy-Żeleński
Początek kalendarzowej wiosny przypada na 21 marca. Lada dzień trawa zacznie się zielenić, a gałęzie drzew wysypią się pąkami. Po miesiącach zimowego uśpienia wróci życie, a wraz z nim pojawi się nowa energia, która tak bardzo jest Nam wszystkim potrzebna.
Tegoroczny 21 marca przywitał nas kolorem zieleni, bowiem tego dnia wszyscy uczniowie i nauczyciele ubrali się na zielono. O godzinie 10.40 cała nasza społeczność szkolna obejrzała program artystyczny przygotowany przez kl. III pod opieką p. Marii Polańskiej- Nowak. Trzecioklasiści pokazali Nam zwyczaje i obrzędy związane z obchodami tego dnia. Dowiedzieliśmy się, że dawniej kukłę marzanny po wszystkich domach na wsi obnosiły dzieci, które dodatkowo trzymały w rękach gałązki jałowca. W trakcie tego obrzędu marzanna była wkładana do każdego mijanego zbiornika z wodą, co miało symbolizować jej podtapianie. Pod koniec dnia kukłę zabierali starsi mieszkańcy wioski i wyprowadzali poza granicę wsi, a następnie podpalali i wrzucali do wody. Następnego dnia do wsi wprowadzano gaik. Była to duża gałąź np. sosnowa przystrojona wstążkami, kwiatami z bibuły, wydmuszkami jaj i innymi ozdobami. Dziewczęta chodziły z gaikiem po wsi wykrzykując radosne przyśpiewki. Za wniesienie gaika obdarowywano dzieci jajkami, plackami i drobnymi monetami. Wraz z wyjątkowym orszakiem do wsi zapraszano życie i wszystko, co dobre – rozpoczynano wiosnę.
My również mamy nadzieję, że trzecioklasiści tym występem przywołali wiosnę do Kiczor.
Wiosno czekamy na ciebie!!!
> >
Drodzy Rodzice!!!
Czas zawieszenia zajęć w szkołach to nie okres ferii. W związku z tym nauczyciele będą przesyłać w Dzienniku Librus na profil ucznia materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy uczniów w domu.
Proszę o mobilizowanie uczniów do sprawdzania zakładki „Wiadomości” gdzie znajduje się korespondencja z nauczycielem.